Etažno grijanje - pozitivna praksa
22.5.2015
Predstavnik suvlasnika Safet Šahović nam je dao potpune informacije o projektu :
1. Blok stambenih zgrada ( 110 stanova i 5 poslovnih prostora ) imali su centralno grijanje i toplu sanitarnu potrošnu vodu koje je toplinskom energijom snabdijevala TOPLANA u vlasništvu suvlasnika ( stanari i vlasnici poslovnih prostora ).
Kao energent toplana je koristila "LUL-ll" ( loživo ulje lako mazut ) do 2011. godine, nakon čega smo morali preći na korištenje "LUEL" ( loživo ulje ekstra lako-nafta ).
Poskupljenja goriva tijekom 2012. i 2013. godine, povećali su troškove toplane, samim tim i grijanja 25-40%.Ta cijena je za većinu suvlasnika bila previsoka te nas je natjerala na traženje drugih rješenja za grijanje stanova i zagrijavanje sanitarne potrošne vode.
Uz problem rasta cijene goriva, pojavljuje se problem zagađivanja prostora kao i sve veći problem održavanja toplovodne instalacije zbog starosti i loše izolacije cjevovoda pod zemljom.
- Prosječni troškovi grijanja (stan 80 kvadrata ) iznosili su do 2012.godine cca 750,00 kuna/mjesečno ( 9000,00 kuna/godišnje ) U 2013. godini troškovi se penju na cca 1000,00 kuna/mjesečno ( 12000,00 kuna /godišnje ) sa daljom tendencijom rasta.
DANAS.
Po prelasku na ETAŽNO grijanje stambenog prostora i grijanje sanitarne potrošne vode, uz korištenje ZEMNOG PLINA kao goriva troškovi se značajno smanju.
prosječni troškovi ( stan 80 kvadrata ) grijanje, topla voda i kuhanje cca 3000,00 kuna/godišnje.
približno: obitelj umirovljenika, kad grijanje radi cijeli dan može imati veće troškove cca 20% ili obitelj koja nema potrebe za grijanjem cijeli dan, može imati troškove 10-15 % manje.
NAČIN PROVOĐENJA PROJEKTA:
1. Provedena je anketa o isključivanju iz sustava zajedničke toplane.
Svi koji su htjeli da se isključe morali su to učiniti putem ovlaštenog lica i na način da omoguće normalno dalje korištenje toplinske energije suvlasnicima koji žele i dalje koristiti toplanu.
Oni koji su htjeli i dalje koristiti toplanu to im je omogućeno s tim da sami snose sve troškove održavanja i korištenja toplinske energije.
2. Troškovi investiranja su realizirani na slijedeći način:
-ojačanje kablova električne energije ( direktno plaćanje iz pričuve )
-zajednička infrastruktura ( dimnjaci, plinska instalacija ne mjerni vod-od ventila plinovoda ispred zgrade, do ventila plinovoda prije plinomjera na stubištu ) kredit sa otplatom preko pričuve raspoređen na sve suvlasnike bez obzira da li koriste plin kao energenat
-plinski bojleri, kredit sa otplatom preko pričuve ( povećanjem pričuve samo za one koji su odlučili uvesti grijanje na plinski bojler, t.j. kupili su plinske bojlere )
-razvod instalacije grijanja (skidanje starih cijevi,ugradnja novih za grijanje te razvod plinske instalacije-mjerni dio, ( od mjerila do potrošača-bojler, štednjak) troškove je snosio svaki stanar prema svojim prohtjevima
3.investicija iznos KREDIT:
dimnjaci X 2 iznos za zgradu 7 katova. cca 50.000,00 kuna po dimnjaku ccc 100.000.00 kuna
plinska instalacija- ne mjerni dio cca 30.000.00 kuna
plinski bojleri prema cijeni u ponudi veća količina-jeftinije ( mi platili 14.000,00 kuna po komadu )
4.svaki suvlasnik je prema osobnim željama i izboru snosio troškove razvoda instalacije grijanja i mjernog voda plinske instalacije ( cca 8.000,00 + 4.000,00 kuna ) cca 12.000,00 kuna
TEHNIČKA RJEŠENJA
1.Projekat je neophodan zbog specifikacije materijala i troškovnika cca 11.000,00 kuna
2. Projektant je dužan ukazati na sve radnje koje se rade uz obaveznu dozvolu odnosno da pronađe najpogodnija rješenja.
Tko izvodi radove, ugrađuje uređaje mora u ponudi naznačiti i puštanje uređaja u pogon ( dimnjaci, potrošači i druge instalacije ) uporabna dozvola. Plinovodi-plinara, dimovodi-dimnjačarska služba, instalacije-izvođać radova.
Sva održavanja od puštanja u pogon pa na dalje treba povjeriti ovlaštenim servisima
Mi nismo proširivali osiguranje novih uređaja i instalacija jer su svi u garantnom roku, to ćemo obavezno uraditi.
PREDSTAVNIK SUVLASNIKA
Safet Šahović