Dalibor pita: Zgrada ima plinsku instalaciju za plin koja se ne koristi ali stanari žele napraviti novu instalaciju za novi zemni plin. Dali bi se radilo o zamjeni instalacije pa bi u skladu s čl. 6 Uredbe o održavanju zgrada bila dovoljna suglasnost većine stanara ili se radi o poboljšici pa bi trebala suglasnost svih stanara. (27.11.2013)

Ako se radi o nužnoj zamjni zbog vrste energenta jer se ne može drugačije, ide na trošak sredstava pričuve i tretira se kao redovito održavanje.



Marijo pita: Poštovanje,

Zgrada u originalnom projektu
ima passage na sredini zgrade.
Prije 10-15 g. vlasnik
poslovnog prostora kraj kojeg
se nalazi passage je pripojio
isti svom poslovnom prostoru i
zatvorio ga.Naš predstavnik
tvrdi kako je passage javno
prom. površina dok nas par
ostalih suvl. tvrdimo kako se
radi o zajedničkoj imovini
svih suvlasnika i kako bi nam
vlasnik poslovnog prostora
morao plaćati najam za
korištenje passage-a.Imate li
savjet u kojem smjeru
pokrenuti proces u interesu
suvlasnika (26.11.2013)

Passage? Imate li hrvatsku riječ za taj pojam da ne idemo prelistavati riječnik stranih riječi!

ivan pita: Stanovi u prizemlju imaju
pripadajuci vrt i tako je
uneseno u vlasnicki list. Da li
i taj vrt ulazi u kvadraturu za
obracun pricuve /sa npr. manjim
koeficijentom/ ? (26.11.2013)

Ne.

damir pita: Kako si pomoći ako Vam susjedi konstantno stvaraju buku.Konstantno lupaju,razvlače teške predmete i tako svaki dan. Policija dođe, opomene ih i poslije opet po starom. (25.11.2013)

Potražite odgoivor u mešu prethodnim pitanjima. Možete porenuti privatnu tužbu protiv susjeda rpred redovnom sudom.

ivan pita: Ako iznos pricuve od 1,53 kn/m2
pokriva i trosak cistacice i
elektricne energije, da li je
potrebno povecavati pricuvu? (25.11.2013)

Trošak čistačice ne nije u redovnim poslovima upravljanja i održavanja zgrade.

Ljiljana pita: Vlasnici smo jednog od 4 stana u zgradi. Ako želim kategorizirati svoj stan u svrhu iznajmljivanja trebam li suglasnost ostalih vlasnika? (25.11.2013)

Ne.

Žarko pita: Nejasno mi je kako novi Zakon o toplinskoj energiji RH regulira odvajanje pojedinih suvlasnika iz sustava centralnog grijanja kad je ono u vlastitoj režiji suvlasnika-samostalna kotlovnica kojom upravlja upravitelj, a ne komercijalna ustanova (npr. gradska toplana). gradska .Molim hitan komentar, jer na taj način pojedinci pokušavaju izbjeći udio u investiciji zamjene dotrajale kotlovnice novom. To ulaganje je isto održavanje,makar investicijsko održavanje veće vrijednsti. (25.11.2013)

I u slučaju kotlovnice u vlasništvu suvlasničke zajednice vrijede ista pravila za isključenje iz sustava kao i za ostale. To znači da mora ispuniti sve zakonske uvjete (čl.45. ZOTE) i ako to ne poštuje odgovoran je po čl.50 ZOTE.
Ako se takav suvlasnik želi vtatiti u sustav , dužan je uplatiti idealni dio troškova koji su u međuvremenu nastali a odnose se na investicijske zahvate.

Maki pita: Poštovani,
Kako uopće znati je li izvršeno povezivanje KPU sa ZK,obzirom da smo svi suvlasnici uknjiženi u kuću-zgradu od 8 stanova koja nije etažirana,i zemljište od 13oom2
Suvlasnički udjeli su iskazani kao primjerice 58/430 i td. Što to konkretno znači?
Suradnja sa djelatnicima u ZK sudu je katastrofalna -nemoguća, kriju i prikrivaju isprave i dokumentaciju vezanu za cjelokupnu nekretninu kao zmija noge.
DORH bi se trebalo pozabaviti našom zgradom, ali i oni sve zataškavaju i prikrivaju (25.11.2013)

Ako postoji dokument kojim se dokazueje povezivanje, nebi vas trebalo posebno zamarati ostala pitanja. Vi imate vlasnički list i to vam je dovoljno za ispunjavanje svih prava i obveza.

Marina pita: Poštovani interesira me pošto imam stan u zgradi koja ima 16 katova i od cca 100 stanova velika većina stanara uz stan imaju i pripadajuću šupu neki u podrumu zgrade a neki na istom katu. Kako sam ja nasljedila sada taj stan zanima me Vaš stručni savjet da li i ja imam pravo na šupu jel šupa ima dovoljno ali mi stanari kažu da je to bilo tko se prvi uselija u stan da je zauzima i šupu...(tako da neki imaju i po dvije šupe). Kome da se obratim i kako da saznam odgovor...Hvala unaprijed (24.11.2013)

Trebali bi vidjeti u ugovoru o otkupu stana dali se navodi i pipadajuća šupa. Ako ne provjerite dali to imaju ostali. Ako nema nitko, možete zahtjevati da vam se oslobodi idealna pripadajuća površina šupe. Ako ne bude volje između suvlasnika, svoje pravo možete ostavriti sudskim putem.

Adam pita: Ako je vlasnik stana u zgradi dobio potpise svih stanara da moze zatvoriti balkon i na njega prosiriti stan rusenjem zida izmedju balkona i unutrasnje prostorije dali mora imati i dozvolu ureda za prostorno uredjenje ili su potpisi svih stanara dovoljni?
Hvala i pozdrav. (24.11.2013)

Da, to je zakonska obveza.

Štef pita: Jedan od stanova u našoj
zgradi ima terasu, koja je u
posljednjih nekoliko godina
VIŠE puta bezuspješno
sanirana. Zadnja (kompletna)
sanacija izvršena je
,sredstvima pričuve, prije
četiri mjeseca. Oba stanara
uložila su znatna osobna
sredstva za dodatne radove
nakon toga. Jučer su u stanu
ispod terase, na stropu ponovo
uočeni tragovi curenja. S
obzirom na očitu neodgovornost
izvođača i nadzora
(upravitelj) te štetu koja će
novim zahvatom nastati
(uništavanje dodatnih radova),
kako da postupim0? (23.11.2013)

Vjerovatno se radi o propustima izvođača od kojeg se traži odgovornost i snošenje štetnih posljedica.

Anica pita:
Molimo za pomoć da li se
možemo i kome obratiti za
stručnu pomoć u Vašoj udruzi.? (23.11.2013)

Imate na anšem portalu broj mobitela i raspored za davanje savjeta i informacija.

Anica pita: Imamo preko 90% potpisa suvlasnika da otkažemo upravitelju, međutim u Ugovoru o kreditu je sebe zaštitio i jednim člankom
ugovorio da ukoliko mu otkažemo - da ćemo cjelokupni dugoročni kredit morati otplatiti odjednom.Zbog toga
su suvlasnici u nedoumici, neznamo štonam je činiti, a
on radi protuzakonito, zadržava uplaćene rate kredita
sklapa štetne ugovore i anekse ugovora i sl. (23.11.2013)

Vidi se da je vezano za prethodno pitanje, pa vas usmjeravamo na provjeru ukupne dokumentacije u kojoj se može pronaći nrešto što dokazuje da je upravitelj prešao granice ovlasti.

Anica pita: Što poduzeti kada upravitelj
pogigne dugoročni kredit 30.000,00 eura s 6,9 % kamata na 10 godina, suprotno danoj izjavi suvlasnika da se
kredit digne u visini 255.000,00 kuna?
Kredit smo počeli otplaćivati
1.7.2011.g. a upravitelj je napravio 2 aneksa ugovora sa
bankom da smo kredit počeli otplaćivati 1.12.2011. godine,
čime je produljen rok otplate
kredita za daljnjih 5 mjeseci.
Molimo za savjet što trebamo
učiniti.
(23.11.2013)

Rdi se o ozbiljnom pitanju i potreban je i ozbiljan pristup. Trebate pregledati svu dokumentaciju koja je vezana za ovaj slučaj. Ukoliko naiđete na detalje koji ukazuju da je upravitelj samovoljno donosio odluke i potpisivao dokumente a da zo nije imao pune ovlasti, možete sve obveze prenijeti na njega, odnosno dužan je snositi sve posljedice. Možda se neka od bitnih činjenica mo naći upravo u potpisivanju anexa ugovoira, ako za to ne postoje odluke suvlasničke zajednice.

Isabelle pita: Mama je vlasnik jednosobnog stana u staroj stambenoj zgradi kojoj se urušavaju fasada i krovište. Zgrada nema predstavnika stanara niti upravitelja, a nalazi se u staroj gradskoj jezgri. Tko mora pokrenuti adaptaciju i snositi troškove? (22.11.2013)

Ako je zgrada opasna za suvlasnike i druge osobe, riješenje mo sanaciji može donijeti građevinska inspekcija. ve trođkove snose suvlasnici zgrade, osom ako jedinica lokalne samouprave nema neki opravdani razlog za sudjelovaje u financiranju.

Ivana pita: Pokrivaju li se sredstvima iz pričuve popravci na prozorima i klupčica. Riječ je o novoj zgradi na kojoj nije dobro stavljena izolacija, pa se voda podvlači pod klupčice i curi u stanove. (22.11.2013)

Ovo je pitanje koje bi trebalo rijeđavati sa investitorom ako se radi o novoj izgradnji. Ako je istekla garancija, treba vidjeti može li se problem svesti pod "prikrivene nedostatke".
Da bo se ti nedostatci riješavali sredstvima pričuve, mora postojati odredba u međuvlasničkom ugovoru ili posebna odluka suvlasničke zajednice.

Robert pita: Suvlasnici u zgradi (nešto preko 50%) potpisali su suglasnost da se naplaćuje držanje pasa, manji dio je bio protiv. Na uplatnici, osim drugih troškova, napisan je samo "pas = 50 kn."
Da li sam dužan plaćati to? (22.11.2013)

Suvlasnici donose odluke. Koliko su one zakonite, nije svaki put moguće dati kvalitetan odgovor. Prilikom donošenja takve odluke, mora se donijeti i valjano obrazloženje. Sporna pitanja riješava sud.

Igor pita: Poštovani,
U našoj zgradi postoji unutarnje stubište koje je pregradom i vratima od armiranog stakla odvojeno od prilaza stanovima na katu. To je ujedno i jedina komunikacija kojom je moguće u slučaju potrebe za hitnom evakuacijom napustiti stan.
Mislim da se ta vrata, temeljem Zakona o vatrogastvu i pravilnikom o javnim i komunalnim zgradama,ne smiju zaključavati. Ovlaštena osoba i upravitelj zgrade se ne slažu s tim. Tko je u pravu i kako to pravo provesti? (21.11.2013)

Dobro ste zaključili. Ne smiju se zaključavati prolazi i prstupni putevi ako to nije bilo predviđeno projektom pri izgradnji objekta.

Jasenka pita: Smije li predstavnica stanara
promijeniti ključ na terasi i
odbiti mi ga dati. Na
zajedničkoj terasi postavljena
je antena koja je moje
vlasništvo i ja sada nemam
pristup do nje. U pravnoj
službi GSKG-a su mi rekli da
oni s time nemaju ništa i da
je to regulirano
međuvlasničkim ugovorom kojeg
ja kao stanar nikada nisam
dobila. Molim savjet (21.11.2013)

U GSKG su u pravu. To je problem suvlasničke zajednice. Ako predstavnik samovlaqsno odlučuje i čini, vrijeme je da ga promjenite.

Marija pita: Ako je osoba sklopila Ugovor o najmu stana na period od 01.10 do 30.11.2012.,a iselila dogovorno 13.01.2013. iz unajmljenog stana da li i dalje plaća "režije" uključujući i potrošnju vode za onoliko osoba koliko ih je bilo naznačeno u Ugovoru? Najmoprim. je uredno uvedena u sustav VIO i GSKG pod novom šifrom, ali nije odjavljena po predstav. suvlas. datumom iseljenja. Kako se odjaviti i da li plaćati i dalje "režije"? U stanu su sada 3 podstanarke - a komu.rač. plaća neodjav.osoba? Kako dalje? (20.11.2013)

Prema suvladsničkoj zajednici je stvarno i pravno odgovoran vlasnik stana a ne najmoprimac. Njihovi uzajamni dogovori ili sporauzumi su interni i nemaju pravnu valjanost prema zajednici.

 



NAJČITANIJE

ZUOZ - savjetovanje za predstavnike JLS na području PGŽ

ZUOZ - savjetovanje za predstavnike JLS na području PGŽ

Predjsednik Hrvatske udruge stanara i suvlasnika zgrada izv. prof. dr. sc. Dejan Bodul, dipl. iur. održao predavanje o novinama koje donosi novi Zakon o zgradama.
KONFERENCIJA

KONFERENCIJA "BOLJA ENERGIJA"

"Bolja energija", konferancija o održivoj ekonomiji u organizaciji 24 sata.
140 godina liburnijskih voda

140 godina liburnijskih voda

140 godina vodoopskrbe i 120 godina odvodnje liburnijske rivijere.

Zaključci s konferencije o sigurnosti, zaštiti okoiša i energetskoj učinkovitosti

22.rujna 2016. godine u Rijeci je održana konferencija na temu stanovanja. Konferenciju su organizirali Hrvatska udruga stanara i suvlasnika zgrada i Udruga gradova u Republici Hrvatskoj pod pokrovit

Zaključak ustavnog suda o Zakonu o energetskoj učinkovitosti

Koliko treba potpisa stanara za obnovu? Ustavni sud ukinuo apsurdno i neprovedivo pravilo

Pitanja i odgovori

I dalje se učestalo ponavljaju ista ili slična pitanja.Molimo da u već objavljenima potražite odgovor na vaše pitanje jer ne stižemo na sva pravodobno odgovoriti
Vodič s korisnim savjetima za sigurno, kvalitetno i ekonomično stanovanje

Vodič s korisnim savjetima za sigurno, kvalitetno i ekonomično stanovanje

Zbog ubrzanog razvoja događaja vezanih za upravljanje, održavanje i razvijanje ukupnih odnosa u zgradama i zajednici, općenito, objavljujemo cjelokupan sadržaj Vodiča u originalnom izdanju.


NOVA INICIJATIVA

(Objavljeno 27.1.2013)

Nova inicijativa je pokrenuta na nacionalnoj razini i nadamo se da će se konačno pokrenuti ovo značajno društveo pitanje.

INICIJATIVA ZA DONOŠENJE STAMBENOG ZAKONA I IZMJENE U ZAKONU O VLASNIŠTVU I DRUGIM STVARNIM PRAVIMA.Objavljeno na ovom portalu 2009.g.

Udruga stanara i Hrvatsko pravničko društvo Rijeka pokrenuli su inicijativu za donošenje Zakona o stanovanju i promjene u Zakonu o vlasništvu i drugim stvarnim pravima. MOLIMO DA PROČITATE DO KRAJA I

NUŽNE PROMJENE POSTOJEĆIH PROPISA

Više godina pokušavamo ukazati na nužnost promjena u Zakonu o vlasništvu i drugim stvarnim pravima, Uredbi o održavanju zgrada i donošenja Zakona o stanovanju.

Ova internet stranica koristi kolačiće (tzv. cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Saznaj više