Sandra pita: Poštovani,
ispred nebodera u kojem stanujem postoji t-okretište za automobile jer je omogućen pristup ulazu, ali automobili se potom moraju okrenuti. Na t-okretištu su se ponekad parkirali automobili što je smetalo predstavnika stanara pa je postavio stupiće i ogradu (nevcem od pričuve). Zanima me je li postupak opravdan (ograđivanje komada ceste stupićima i ogradom) i treba li se konzultirati sa suvlasnicima (ja sam podstanar, ali plaćam pričuvu). Hvala! (18.9.2011)

Toje pitanje lokalne samouprave. Grad Zagreb ima posebni odjel kojise bavi uređivanjem i održavanjem prometnica.

Maja pita: Poštovani,

u zgradi u kjoj stanujem ima 8 stanova i 3 neplatiše pričuve. Interesira me da li ti isti neplatiše imaju pravo potpisivanja suglasnosti da se neki popravci izvrše iz sredstava zajedniče pričuve.
Poznato mi je da imamo zakonsko pravo iste tužiti ali me isto zanima da li su kao kršitelji zakona izjednačeni sa nama drugima redovnim platišama kada je u pitanju plaćanje pričuve.

Hvala (16.9.2011)

Iako se radi o nemoralnom ponašanju, ima pravo sudjelovanja u odlučivanju. Međutim, to vas još više potiče da pravnim putem bude provedena prisilna naplata pričuve od neplatiša.Uskoro bi se moglo očekivati i neko riješenje za isključenje iz suvlasničke zajednice onih koji uporno odbijaju plaćanje pričuve jer to čine isključivo na štetu svojih susjeda.

martina pita: Živim u stambenoj zgradi na prvom katu. U lokalu ispod mog stana otvorena je pekarnica. Od 5 sati ujutro trpim nesnosan smrad pečenja, jer djelatnici ne uključuju ventilaciju koja bi kanalizirala taj smrad u vanjsku dimovodnu cijev i ne zatvaraju ulazna vrata od pekarnice pa smrad izlazi i kroz ta vrata.Desetak puta sam o tom problemu obavještavala upravu pekarnice i sanitarnu inspekciju. Uprava uopće na moje dopise ne odgovara a inspekcija tvrdi da to nije u njenoj nadležnosti. Njima je bitno da je ventilacija izvedena, a ne da li je djelatnici koriste. U stanu su mi se pojavili i žohari. Sanitarna samo kratko odgovara da pekara redovno obavlja dezinsekciju. Upućuju me na sud. Kako se radi o velikoj firmi s iskusnim pravnicima, uopće nemas šanse da dobijem spor, pogotovo što ne mislim plaćati odvjetnika.
Da li je vlasnik poslovnog prostora mogao prostor iznajmiti za tu djelatnost bez traženja suglasnosti suvlasnika. Nama pekara uopće ne treba, jer u krugu 50-500 metara postoje 4 pekare. (15.9.2011)

Zahtjevajte od sanitarne inspekcije da postupi.
Včasnik prostora nije dužan tražiti suglasnost ostalih suvčasnika.
Vlasnik pekranice je dobio dozvolu prema propisima koji zajtjevaju uvjete za tu vrstu djelatnosti. Jedan od uvjeta su i sanitarni i higijenski uvjeti, a to znači da se ne smiju širiti mirisi, da se moa održavati primjerena< čistoća, da se ne smije čuti prejaka buka.

Gordana pita: Poštovani,

zanima me da li je dozvoljeno pregrađivanje hodnika. Naime, živimo u zgradi, u kojoj ima 12 stanova. Na nasem katu postoje tri stana od kojih je jedna garsonjera. Gospođa koja je nedavno kupila stan uzela si je za pravo pregradit dio hodnika ispred stana da dobije dio prostora jer joj je stan premalen. To je kao napravila u suglasnosti sa predstavnikom stanara iako se nikoga nista nije pitalo, pogotovo ne nas koji smo na tom katu. Na primjer, mi se nismo s tim slozili no radovi se bez obzira izvode. Da li je to dozvoljeno i kome da se trebamo obratit po pitanju toga?
Unaprijed zahvaljujem na odgovoru. (15.9.2011)

Nije dozvoljeno bez suglasnosti svih suvlasnika i bez dozvole nadležnog tijela za urbanizam.

Jadranka pita: Poštovani,
ima li lokalni distributer plina kakvu zakonsku podlogu za slanje samo jednog računa za potrošnju plina za grijanje (zajednička kotlovnica) koji glasi na upravitelja zgrade , a upravitelj zgrade bi nakon toga od svakog stanara morao prikupiti adekvatna novčana sredstva za plaćanje tog računa (ovisno o kvadraturi stana).
Unaprijed zahvaljujem.... (15.9.2011)

Lokalni distributer isporučuje energent za potrebe opskrbe toplinskom energijom zgrade. Mjeri količinu energenta koji ulazi u kotlovnicu. Raspodjela potrošnje unutar zgrade je stvar suvlasničke zajednice. Vi unutar zajednice morate usvojiti model raspodjele potrošnje te na temelju toga dijelite troškove. Tko će prikupljati sredstva za troškove, to morate odlučiti sami. I vašem slučaju to radi upravitelj i što može biti u redu ako u konačnici realno raspoređuje troškove.
Odlukom većine suvlasnika po udjelu u vlasništvu, vi možete tu raspodjelu organizirati po modelu koji naviše vama odgovara, ali uz obvezu da se prema distributeru izvrši obveza u cjelosti.

marija pita: Poštovani,
zivimo u stanu koji je proširen na dio hodnika i vešarnicu prije više od 20 godina uz tadašnju suglasnost stanara.Kako trenutno legalizirati nadogradjene kvadrate i kome se obratiti ukoliko je moguce nešto učiniti po tom pitanju.
HVALA,
Marija (14.9.2011)

Potrebna vam je pismena suglasnost ostalih suvlasnika (ovjereno kod bilježnika). Ako ste nadograđivali nešto čime se mjenja vanjski izgled građevine, morate se obratiti gradskom uredu za urbanizam.

ivan pita: Poštovani,
predstavnik stanara tvrdi da ima od strane suvlasnika potpisanu odluku o uklanjanju nadstrešnice koja se nalazi na zajedničkom dijelu terase,koja štita ulaz u moj stan.Zanima me da li je dužan dati meni na uvid tu "potpisanu" odluku.
Hvala! (14.9.2011)

Naravno. Međutim, i bez odluke , treba vam biti poznata činjenica da se zajednički dijelovi zgrade koriste za potrebe pojedinih suvkasnika isključivo uz suglasnost svih ostalih suvlasnika

Snježana pita: Živimo u zgradi sa 34 stanara.Većina stanara ne živi u svojim otkupljenim stanovima.Suprug je predstavnik zgrade i trenutačno nam naša Stanouprava kao upravitelji zgrade saniraju krov. Nikakav sastanak nije bio niti se stanari pozvali niti je bila ponuda. Sada upravitelj Stanouprave veli da ćemo zajedno snositi troškove. Da li je bio obavezan dati ponude ili nije? Da li je limitiran iznos iste? Znači kako on tvrdi do odredjenog iznosa ne mora od nikoga tražiti ponudu? Sanacija krova je radjena prije 4 godine i isto nismo imali ponudu ali je tada bio drugi upravitelj? Zahvaljujem i pozdravljam (13.9.2011)

Ako su stanovi otkupljeni,i vaš suprig legitimni predstavnik, čudno je uopće da netko nešto radi na zgradi a da prethodno suvlasnici ne odluče o tome.
Ako se radi o hitnom, nužnom zahvatu, upravitelj mora organizirati posao, ali i u tom slučajuo svemu moraju biti upoznati svi suvlasnici, a izričito predstavnik koji može dati i drugačije priedloge od onog što predlaže ili radi upravitelj.

mladen pita: poštovani

ja sam podstanar u zgradi i živim s suprogom i 1 i po godišnjem dijetetom,pa me zanima dali moje dijete po zakonu republike hrvatske mora plačati vodu?predstavnica stanara mi je rekla da neče tu penziči plačati vodu mojoj kčer na šta sam joj ja odgovorio da ti isti penziči ne plačaju gradski prijevoz isto kao i moja kčer do neznam koje godine.ona je u vrtiču do 4h i ne potroši vode u iznosu od 75kn koliko mi dodje vode za nju.(račun mi je oko 200kn) hvala (12.9.2011)

Pravilo je da se raspodjela potrošnje vode dijeli po članovima kućanstva ili očitanjem individualnih vodomjera (razdjelnika). Koliko koji član kućanstva troši ne može se utvrditi. Prema tome, vaš predstavnik postupa ispravno. Nekada je za higijenu djeteta potrebno i više vode nego li sas odrasle osobe.
Bolje da postavite pitanje pravilne raspodjele unutar zgrade, odnosno dali su u svim stanovima evidentirani svi članovi kućanstva ili druge osobe koje privremeno borave u zgradi. Ponekad je pitanje ispravnosti instalacija gdje se može pojaviti problem gubitaka.

siniša pita: poštovani,
molim vas hitan odgovor,
naime u stanu koji je u vlasništvu min. obrane a u kojem živi moja majka koja ima status zaštićenog najmoprimca i sklopljen ugovorom na neodređeno vrijeme sa morhom. u tom stanu kao član kućanstva živi i sestra od moje majke,ona ima duševne bolesti a sada je u velikim financijskim problemima te nemože a i neće sudjelovati u podjeli troškova stanovanja: režija, najamnine itd... moja majka sada plaća sve režije. na koji način se može stat na kraj članu obiteljskog kućanstva koji ne ispunjava ni minimum svojih obveza te jednostavno stavlja najmoprimca pred gotov čin da nema izbora već da plaća sve???
puno Vam hvala!!! (11.9.2011)

Tom pitanje morate pokušati riješiti sa najmodavcem (MORH).

Ines pita: Zanimali bi me da li stanari (oko 13, 14 stanova)mogu natjerati stanara da plati za nove plinske instalacije u ulazu (samim time i novi bojler) ukoliko je ZA oko 51 % stanara? To je izdatak za podići kredit, pa me zanima da li se po tom pitanju moze nesto učitniti ... Inače instalacije su uredne, sve radi (osim što je problem s novim bojlerima).
Molim odgovor i zahvaljujem! (11.9.2011)

Neobično pitanje. Zašto mjenjati plinske instalacije ako su uredne? Za bojler je u redu. On se smatra kao dio infrastrukture za opskrbu toplinskom energijom, prema tome, njegovo održavanje ili zamjena se riješava uz suglasnost 51 % suvlasnika po udjelu u vlasništvu. Uvjte kreditiranja morate provjeriti sa bankama.

zvonka pita: Poštovani,
U našem ulazu nalaze se 4 stana. Stan koji ima balkon iznad zajedničkog hodnika imao je poplavu što je rezultiralo pojavom plijesni i otpadanjem žbuke sa stropa praktički po nama dok prolazimo. Pošto se radi o zajedničkom hodniku, odnosno ulazu koji pripada svim stanarima da li se šteta može sanirati iz sredstava pričuve ili je to ipak dužan napraviti vlasnik navedenog stana i kako to možemo postići? Hvala (10.9.2011)

Ako zgrada ima urednu policu osiguranja, rješava sa kao štetni događaj. Ako ne, onda sredstvima pričuve. Suvlasnik iz čijeg je stana došlo do poplave, odgovoran je samo ako je to došlo zbog njegovog nemara ili neodgovornog ponašanja.

KB pita: Postovani,

živimo u zgradi sa 6 stanova od kojih se 3 iznajmluju. Nedavno je predstavnik stanara počeo samovoljno trošiti novac iz pričuve, na cvijeće nove vatrogasne aparate, kutije za iste i dr.. ali bez pitanja ostalih stanara tj. oni koji žive u zgradi. Isto tako čini ostali niz stvari tipa ostavljanje vrata od supa otvorenim i sl. Sastanak u dvije godine nikada nije održan već vjerojatno telefonski kontaktirani vlasnici ostalih stanova koji ne žive u zg. i na takav način se vjerojatno i dobiva pristanak na trošenje novca. Mi koji živimo u zgradi smo bespomoćni jer nas se ništa ne pita a niti možemo išta tražiti jer se on ogluši na naše molbe. Primjerice stavio je zajednički kaslić sa vanjske strane u koji poštar ubacuje poštu i onda naknadno razvrstava po našim sandučićima. Tražili smo da se presele kaslići van jer nam je privatnost ugrožena no pošto smo samo 2 stana nijenam dopušteno. Kontaktirali smo upravitelja on se ne želi mješati. Predstavnik kontaktira samo vlasnike koji iznajmljuju stanove i na takav način se nas svaki put ignorira. Dali postoji neko riješenje?
Hvala! (10.9.2011)

Zaista specifičan slučaj neprimjerene ovlasti koje je sam sebi dodjelio predstavnik suvlasnika. Ništa od navedenog nije smio raditi bez da je vas prethodno upoznao i tražio vaše mišljenje i suglasnost. U svemu što opisujete, postoji samo jedna zakonska obveza, ato je postavljanje aparata za zaštitu od požara. Međutim , ni tu nije sam smio odlučiti vezano za nabavku i ugradnju opreme jer je za to trebalo prikupiti ponuder , odnosno pronaći najpovoljniju opremu i cijenu rada.
Vama je vrijeme da promjenite tog predstavnika, a ako ste u manjini, onda svoje prvo morate zaštiti sudskim putem.

Maja pita: Da li su stanari duzni obvezni platiti sanaciju dimnjaka (pa samim time i novi dimnjak u vlastitom stanu) ukoliko je ostatak stanara (51%) za sanaciju? (10.9.2011)

Pitanje nije dovoljno jasno postavljeno! Radi li se o jednom zajedničkom dimnjaku ili svaki stan ima svoj dimovodni kanal.
Ako je dimnjak zajednički, održava se sredstvima pričuve. Ako ga koristi samo jedan korisnik, isti ga mora održavati u funkcionalnom i ispravnom stanju.

Mirkec pita: Molim vas da mi pojasnite odnos upravitelj- predstavnik stanara- odvjetnik u postupku utuženja neplatiše pričuve. Dali predstavnik može u direktnoj komunikaciji sa odvjetnikom znati u kojoj se fazi nalazi predmet ili dali je obaveza upravitelja da obaviještava predstavnika. Naime na 3 pokrenuta sudska postpka stanari znaju jedino da nam se skidaju novi sa računa za razen odvjetničke naknade a kada se traži točna informacija dokle smo došli, koji je sljedeći korak, upravitelj nam kaže da je to pravni slijed i da mi ne trebamo ništa o tome znati. Kada se nazove odvjetnik onda on postavlja uvjete kada se kod njega može doći samo da se napravi uvid u spise ali da nema vremena za neka obrazlaganja. Drugo pitanje, dali postoji neki kontakt tlefon ili adresa kome se možemo obratiti da se ugovori zastupanje u pravnim poslovima pred sudom u ime stanara jer je odnos prema odvjetničkom timu okružen ozraćenjem neiskrenosti a s druge strane i ne-efikasnosti pa bi mi sami za svoj novac pokrneutli tužbeni postupak sa nekim adekvatnijim odvjetnikom a vezano za najoboičniju naplatu pričuve. Navodim podatak da je odvjetnik potpisao nagodbu sa jednim stanarom oko plačanj apričuve, naplatio nama 1500 Kn troškova a taj stanar i dalje ne plača, a odvjetnik traži dalje novac za vođenje postupka. Upravo smješne stvari i odraz trenutnog stanja u našem društvu. Srdačan pozdrav.

Mirkec. (10.9.2011)

Očigledno je da netko daje sebi za pravo da se tako ponaša jer je kod mnogih stečena "nanvika" da ne daju obavezne informacije onima koji ih plaćaju da obavljaju posao u njihovo ime i za njihov račun.
Odvjetnik je dužan učiniti dostupnim tražene informacije, odnosno one informacije sa kojima raspolaže. To je barem onaj minimum da znate u kojoj je fazi postupak, i što se čini da ne dođe do zastare potraživanja.
Suvlasnici mogu zatražiti izvješće o pokrenutim postupcima i ako nisu zadovoljni mogu donijeti odluku o uskraćivanja prava zastupanja onima koji ne ispunjavaju obveze.
Ipak moramo vas upozoriti da vrlo često nije do odvjetnika, nego do nadležnog suda koji zaista predugo vode postupke.
Problem se javlja i kod izricanja riješenja u kojem se izrijekom traži prisilna napolata ili pljenidba pokrenih stvari. Rijetko sud izriče riješenje kojim se prisilna naplata vrši nad nekretninom (stanom). To će nažalost za neke ući u praksu , i to bi trebalo biti riješenje kojim će se naši susjedi koji uporno neće plaćati pričuvu, nađu u situaciji da prisilno potraže nove susjede, jer bi im nekretnina mogla završiti na javnoj dradžbi radi podmirenja dugovanja.

Mirkec pita: Štovani imamo šupe u podrumu ali investiror ih je tako napravio da su u suportnosti sa elaboratom o etažiranju tako da neki stanari imaju šupe u skloništu a neki u drvarnici. Sada se bune oni koji nemaju prozora ( sklonište) da žele šupe u drvarnici. Stoga bih vas molio uputu što da napravimo.

Mirkec (10.9.2011)

Vi polažete isključivo pravo na ono što je opisano u vašem kupoprodajnom ugovoru, odnosno u vlasničkom listu.
Sav ostali prostor koji nije ničije knjižno vlasništvo, je zajednički, i pitanje održavanja se riješeva međusobnim dogovorom suvlasnika.
Vama je investotor ostavio neku sivu zonu, pa ni samo uređivanje odnosa između vas nije jednostavno. Obratite se nadležno uredu za urbanizam i opišite postojeće stanje te od njih očekujte zakonit odgovor.

Roberta pita: Živimo u stambenoj zgradi s 4 stana i u zadnjih par mjeseci dobivamo abnormalno visoke racune za vodu. U zgradi se takodjer u prizemlju s ceste nalazi i prodavaonica KOnzuma koja je prikopcana na nas vodomjer te po rijecima predstavnika stanara placa postotak neki od ukupne potrosnje. Nas u stanu je 5 osoba te su ti racuni stvarno vrlo visoki a i potrosnja je porasla preko noci. Cak i u ljetnim mjesecima kada je bilo manje ljudi u kuci racuni za vodu su se popeli samo za nas i do 800 kn!
Predstavnik stanara tvrdi da nikome u zgradi ne curi voda te nije voljan rijesiti problem cak ni pomoci nama da utvrdimo zbog cega je potrosnja vode u zgradi toliko porasla.

Sto mi kao jedini stanari u kuci kojima takav razvoj dogadaja nije normalan i ne mozemo tolerirati da placamo takve visoke iznose a da ne znamo zasto, mozemo uciniti da provjerimo potrosnju ukupnu za cijelu kucu pa onda na koliko se dijelova dijeli ukupan iznos, koliko clanova po kucanstvu je prijavljeno u pojedinim stanovima (ponavljam zgrada se sastoji od samo 4 stana u centru Zagreba) i posl prostora u prizemlju. Kao suvlasnici zgrada imamo pravo to znati gdje ide nas novac.
Predstavnik zgrade je ujedno i vecinski suvlasnik jer ima dva stana u zgradi a mislim i da je poslovni prostor u kojem je Konzum takodjer njegovo vlasnistvo. Da li se i to moze te na koji nacin provjeriti?

u nadi vase pomoci i odgovora srdačno vas pozdravljam
Roberta Gamulin
(8.9.2011)

Pod hitno trebate zahtijevati provjeru ispravnosti instalacija.U praksi smo imali niz slučajeva, puknuća cijevi od glavnog vodomjera do krajnjih potrošača. Svi gubitci su na teret potrošača. Danas postoje uređaji za detektiranje kvarova što uvelike smanjuje troškove.

Ne isključuje se mogućnost značajne potrošnje od strane gospodarskog subjekta (Konzum). U svakom slučaju, morate vidjeti uvjete pod kojima je regulirana njihova potrošnja. Najbolje je da zahtijevate da se Konzum izdvoji iz zajedničke potrošnje, odnosno da napravi vlastiti priključak na javnu vodovodnu mrežu.

Tomislav pita: Stanar sam zgrade u Dubravi koja je izgrađena 90-ih. U zgradi se koriste protočni plinski bojleri spojeni na dimovodne cijevi. Danas nakon 20 godina dimnjačar je utvrdio da po novoj regulativi naše dimovodne cijevi ne zadovoljavaju minimalnim uvjetima, te ukoliko netko želi promijeniti bojler neće biti u mogućnosti za isti dobiti atest. Sa obzirom na starost bojlera i strah stanara da se isti ne počnu kvariti i sa obzirom da ih neće biti u mogućnosti zamijeniti sa novima, stanari jednog od ulaza odlučuju se za kompletnu sanaciju dimovodnih cijevi i zamjenu postojećih bojlera. Troškovi koji se stvaraju takvom sanacijom su 16000 kn po stanu (21 stan, 21 kondenzacijski bojler sa sanacijom dimovodnih cijevi) + jedan dio troškova će se podmiriti iz pričuve. Moja pitanja su sljedeća: Sa obzirom na vrstu i visoku cijenu izvođenja radova, da li je za takvu odluku potrebna suglasnost svih stanara ili većine? Ako je potrebna većina što se dešava sa stanarima koji nisu suglasni, odnosno koje su mjere koje većina može poduzeti u odnosu na "manjinu". Napominjem da nije moguće izvesti radove na način da se jednima promjeni bojler a drugima ne, sa obzirom da nove dimovodne cijevi koje se stavljaju mogu raditi samo sa novom tehnologijom bojlera (kondezacijskim), odnosno stari bojleri se više ne bih mogli koristiti. Da li je moguće od grada očekivati nekakvu vrstu subvenciju sa obzirom da se radi o nekom obliku "eko" projekta, koji će za posljedicu imati znatno manju koncentraciju ispušnih plinova? (8.9.2011)

Problem nije tako jednostavan upravo iz razloga što zahtjeva značajniju investiciju. Dobro ste primjetili. Novu infrastrukturu SVI ili NITKO. Naše je mišljenje da trebate svi ući u projekt jer se rado o dugoročno ispaltivoj investiciji. Pitanje suglasnosti je također diskutabilno. Odluči li nadpolovična većina, i ostali imaju ista prava i obveze. Iz tog razloga smatramo da je ovo rekonstrukcija postojeće infarstrukture uz primjenu nove tehnologije, pa je dovoljno nadpolovična većina. Pitanje je samo ako postoje pojedinci koji ne koriste taj energent? U tom slučaju mora se voditi računa da isti moraju biti oslobođeni od udjela u troškovima, u slučaju da se pitanje rješava sredstvima pričuve.
Trenutno nam nije poznato dalipostoje poticajni programi za taj posao, ali se nadamo da e se nešto uskoro pojaviti.

car pita: Poštovani,

godinama čistim stubišta u dvije zgrade (ne preko servisa nego stanari plaćaju na ruke), sada neki predstavnici stanara tvrde da se na taj način više ne smije raditi, pošto se ne plaća porez. s druge strane, mnoge gospođe i dalje čisti na ovaj dosadašnji način i predstavnici ih ne tjeraju da odu, već tvrde da to ovisi o dogovoru stanara i samog predstavnika.

molim Vas da mi odgovorite da li smije i dalje ostati raditi, te koje mogućnosti imam, jer sam ovisna o ovom radnom mjestu.

zagvaljujem unaprijed (7.9.2011)

Vaš predstavnik vam pravilno tumači vaš pravni status. Svi koji rade na taj način, to rade na osobnu odgovornost. Evidentirani su slučajevi u Osijeku gdje je došlo do sankcioniranjima osobe koja je na taj način obavljala djelatnost.Po zakonu morate imati ugovor o radu ili registriranu djelatnost. To što ste primijetili da mnogi rade na taj način, vas ne štiti od eventualnog postupka nadležnih državnih tijela.

Ivana pita: Da li se pričuva može platiti retroaktivno? Kopnkretan slučaj: potkrovlje naše zgrade (tavan) otkupio je čovjek koji ga je preuredio u dva stana. Sve skupa je trajalo 5 godina. Rješenje o upisu od suda dobio je tek u listopadu prošle godine. Jedan stan je i dalje prazan, a u drugi se uselio njegov brat s obitelji. Prije nekoliko mjeseci otkrila sam (kao predstavnica stanara) da ne plaćaju pričuvu. Reagirala sam kod GSKG i sad je u postupku (jer su bili godišnji, pa bolovanje...) zaduživanje njihove pričuve, prvi račun će dobiti vjerovatno tek s 1.10. Na Gskg mi nitko ne zna točno reči otkad je taj novi vlasnik dužan plaćati pričuvu. Ja smatram da bi trebali platiti retrogradno,barem otkad su upisani u ZK. Molim za vaše mišljenje. Hvala (6.9.2011)

Kao knjižni vlasnik , moraoje plaćati pričuvu od prvog dana. Ako nije pokrenut nikakav postupak za prisilnu naplatu do sada, može se pokrenuti za tri godine unatrag. Ostalo je u zastari.

 



NAJČITANIJE

ZUOZ - savjetovanje za predstavnike JLS na području PGŽ

ZUOZ - savjetovanje za predstavnike JLS na području PGŽ

Predjsednik Hrvatske udruge stanara i suvlasnika zgrada izv. prof. dr. sc. Dejan Bodul, dipl. iur. održao predavanje o novinama koje donosi novi Zakon o zgradama.
KONFERENCIJA

KONFERENCIJA "BOLJA ENERGIJA"

"Bolja energija", konferancija o održivoj ekonomiji u organizaciji 24 sata.
140 godina liburnijskih voda

140 godina liburnijskih voda

140 godina vodoopskrbe i 120 godina odvodnje liburnijske rivijere.

Zaključci s konferencije o sigurnosti, zaštiti okoiša i energetskoj učinkovitosti

22.rujna 2016. godine u Rijeci je održana konferencija na temu stanovanja. Konferenciju su organizirali Hrvatska udruga stanara i suvlasnika zgrada i Udruga gradova u Republici Hrvatskoj pod pokrovit

Zaključak ustavnog suda o Zakonu o energetskoj učinkovitosti

Koliko treba potpisa stanara za obnovu? Ustavni sud ukinuo apsurdno i neprovedivo pravilo

Pitanja i odgovori

I dalje se učestalo ponavljaju ista ili slična pitanja.Molimo da u već objavljenima potražite odgovor na vaše pitanje jer ne stižemo na sva pravodobno odgovoriti
Vodič s korisnim savjetima za sigurno, kvalitetno i ekonomično stanovanje

Vodič s korisnim savjetima za sigurno, kvalitetno i ekonomično stanovanje

Zbog ubrzanog razvoja događaja vezanih za upravljanje, održavanje i razvijanje ukupnih odnosa u zgradama i zajednici, općenito, objavljujemo cjelokupan sadržaj Vodiča u originalnom izdanju.


NOVA INICIJATIVA

(Objavljeno 27.1.2013)

Nova inicijativa je pokrenuta na nacionalnoj razini i nadamo se da će se konačno pokrenuti ovo značajno društveo pitanje.

INICIJATIVA ZA DONOŠENJE STAMBENOG ZAKONA I IZMJENE U ZAKONU O VLASNIŠTVU I DRUGIM STVARNIM PRAVIMA.Objavljeno na ovom portalu 2009.g.

Udruga stanara i Hrvatsko pravničko društvo Rijeka pokrenuli su inicijativu za donošenje Zakona o stanovanju i promjene u Zakonu o vlasništvu i drugim stvarnim pravima. MOLIMO DA PROČITATE DO KRAJA I

NUŽNE PROMJENE POSTOJEĆIH PROPISA

Više godina pokušavamo ukazati na nužnost promjena u Zakonu o vlasništvu i drugim stvarnim pravima, Uredbi o održavanju zgrada i donošenja Zakona o stanovanju.

Ova internet stranica koristi kolačiće (tzv. cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Saznaj više