POTROŠAČKA PITANJA
12.3.2011
Zaštita potrošača od javnog je interesa i osnovna je stečevina civilizacijskog i demokratskog društva. Kao takva u funkciji je osiguranja kvalitete života svih građana. Potrošač je danas regulator razvoja gospodarstva i na taj način direktno utječe na poslovnu politiku gospodarstvenika, potiče konkurentnost i stvara poticajno okruženje na tržištu. Povjerenje potrošača od iznimne je važnosti. Pravo na siguran proizvod neprikosnoveno je pravo – to je pravo na zaštitu života i zdravlja.
Svjesna važnosti zaštite potrošača i zdravlja, Vlada Republike Hrvatske kontinuirano provodi niz aktivnosti vezane uz izgradnju sustava zaštite potrošača. Aktivnosti Vlade RH usmjerene su prvenstveno na stvaranje dobrog pravnog temelja za zaštitu potrošača, jačanje administrativne strukture za provođenje nadzora nad tržištem, povećanje razine znanja potrošača o njihovim pravima te na poticanje razvoja i rada udruga za zaštitu potrošača i njihovih savjetovališta.
Udruge potrošača građanima daju odgovore na sva ona pitanja koja se odnose na plaćanje roba i usluga izravno davateljima.
U Republici Hrvatskoj stalno djeluju četiri savjetovališta:
Osječko savjetovalište za zaštitu potrošača: potrosacos@gmail.com;
Pulsko savjetovalište za zaštitu potrošača: istarskipotrosac@gmail.com
Splitsko savjetovalište za zaštitu potrošača: info@potrosac-split.org;Zagrebačko savjetovalište za zaštitu potrošača potrosac@zg.t-com.hr:
Vaše upite možete poslati putem linka:
https://prijava.mingo.hr/CD/prijava.jsp
Pitanja će biti usmjerena prema savjetovalištu nadležnom za vaše područje.
Rubrika "Potrošačka pitanja" namijenjena je pružanju pomoći građanima
i usmjeravanju pitanja prema udrugama potrošača.
Navodimo
nekoliko područja kojima se Udruge
potrošača bave:
-Izravno plaćanje roba i usluga trećim osobama
-Direktan obračun troškova potrošnje vode prema očitanju zakonitog mjerila
-Direktan obračun potrošnje struje na temelju očitanja zakonitog mjerila,
-Direktan obračun plina na temelju očitanja zakonitog mjerila
Postoji još niz pitanja kojima bi se udruge potrošača trebale baviti. Na
primjer, često se prilikom održavanja infrastrukture suvlasnicima predočavaju
računi o opremi, uređajima i drugim uporabnim sredstvima gdje je vidljivo da
cijene i kvaliteta robe nisu sukladne propisanim uvjetima. I tu u svakom
slučaju treba obavijestiti udruge potrošača.
Ako se postavi pitanje tko je dužan dostaviti prigovore kad je oštećena
suvlasnička zajednica, odgovor je jasan! Predstavnik suvlasnika i upravitelj
predstavljaju suvlasnike prema trećim osobama. To znači da svi suvlasnici
pojedinačno ne moraju podnositi prijave za isti slučaj. Radi se o djelima u
stjecaju kada je jednom radnjom oštećeno više subjekata.
Da biste jasnije mogli prepoznati svoja prava, upoznajte se s odredbama Zakona o zaštiti potrošača