PREKOMJERNA POTROŠNJA VODE
4.2.2011
Veći račun za utrošak vode znači i veći broj kubika vode očitan na
zajedničkom vodomjeru na mjestu gdje je zgrada priključena na javnu
mrežu. Uzroci mogu biti sljedeći:
1. Oštećena vodovodna instalacija između glavnog vodomjera i krajnjih potrošača, odnosno ventila prije trošila u svim suvlasničkim jedinicama (stanovima ili drugim prostorijama).
2. Neispravna instalacija ili trošilo (vodokotlić ili špina) u stanu pojedinih potrošača.
3. Netočni podatci o individualnoj potrošnji (neispravni individualni vodomjeri ili netočan broj članova kućanstva).
4. Neispravan glavni vodomjer
Što činiti?
AD/1.
Dosta je teško to utvrditi ako vlasnik stana ne omogući uvid i ne želi riješiti problem neispravnih instalacija. To su uglavnom slučajevi s osobama koje ni inače ne poštuju prava ostalih. Ako se ustanovi da je netko zbog nemara ili namjerno činio štetu zajednici na taj način, potrebno je u redovnom sudskom postupku tražiti nadoknadu štete ili čak zahtijevati isključenje iz suvlasničke zajednice.
AD/3
U mnogim zgradama ovlašteni predstavnici dostavljaju podatke o potrošnji. Uočeno je da su pojedini predstavnici zlouporabili svoj položaj pa su prikazivali netočne podatke o pojedinačnoj potrošnji. Kako bi se ta sumnja otklonila, obavezno tražite uvid u te podatke.
AD/4.
Najprije morate utvrditi da uzrok nije u zgradi. Nakon toga od distributera tražite otpis prekomjerne potrošnje uz obaveznu zamjenu glavnog vodomjera.